Linia kolejowa nr 334 Kamieniec Ząbkowicki – Złoty Stok to jednotorowa linia kolejowa o długości 11,775 km.
Nigdy nie była zelektryfikowana.
Ruch pasażerski na trasie kolejowej do Kamieńca Ząbkowickiego wstrzymano w roku 1989.
W lipcu 1997 roku zawieszono na niej także ruch towarowy ze względu na zerwanie się mostu w czasie Powodzi Tysiąclecia.
Wkrótce tory częściowo rozebrano.
Dworzec kolejowy w Złotym Stoku zachował się do dziś i pełni obecnie funkcję mieszkalną. Opisałam go w osobnym wątku.
Sama stacja została otwarta w dniu 3 listopada 1900 roku i oddana do użytku wraz z całą linią.
Poniżej relikty zachowanego torowiska, znajdujące się w rejonie dawnych Zakładów Górniczo- Chemicznych w Złotym Stoku, na wysokości Kolonii Żeromskiego.
Linia biegnie na tym odcinku na północ, wzdłuż ulicy 1 Maja, ale w pewnej odległości od trasy samochodowej.
W rejonie portierni i bram wspomnianych zakładów zachowała się podpora szlabanu.
Zdjęcia przedstawiają stan tego odcinka w lutym 2024 roku: