Muzeum Kolei GWR (Steam GWR) zostało otwarte w 2000 roku na terenie dawnych zakładów produkcji lokomotyw i taboru kolejowego .STEAM – Muzeum Great Western Railway opowiada historię kobiet i mężczyzn, którzy zbudowali, obsługiwali i podróżowali Great Western Railway – siecią, która dzięki pionierskiej wizji i geniuszowi Isambard Kingdom Brunel wyznaczyła standardy w podróżach koleją.
Ta historia jest ożywiana za pomocą pomysłowych pokazów opowiadających o pracy w zakładach kolejowych, filmów wideo – łączących rzadkie materiały archiwalne z historiami byłych pracowników kolei – praktycznych eksponatów, interaktywnych wystaw i dużej liczby rzadkich pamiątek związanych z obiektami GWR. Ekspozycja podzielona jest na kilka sekcji. Pierwsza sekcja opowiada o historii zakładów produkcyjnych w Swindon , pokazując także warunki pracy i życie codzienne pracowników.
Załączniki
m1a.jpg (109.31 KiB) Przejrzano 464 razy
biuro kierownika robót
m1.jpg (89.78 KiB) Przejrzano 464 razy
m2.jpg (91.17 KiB) Przejrzano 464 razy
m2a.jpg (99.04 KiB) Przejrzano 464 razy
magazyn towarów i sklep dla pracowników zakładu.
m4.jpg (99.17 KiB) Przejrzano 464 razy
m4a.jpg (99.05 KiB) Przejrzano 464 razy
m3.jpg (83.67 KiB) Przejrzano 464 razy
odl2.jpg (122.43 KiB) Przejrzano 464 razy
Odlewnia zakładowa.
odl1.jpg (136.07 KiB) Przejrzano 464 razy
odl3.jpg (122.87 KiB) Przejrzano 464 razy
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.
W całym obiekcie, na ścianach prezentowane są zachowane numery lokomotyw oraz szyldy z ich nazwami. Tu muszę nadmienić ,że tradycją brytyjskich kolei jest nadawanie imion własnych parowozom i lokomotywom i jest to praktykowane do dnia dzisiejszego. Często widziałem lokomotywy elektryczne czy spalinowe które miały na burtach tabliczkę z nazwą własną i dotyczy to także lokomotyw towarowych.
Załączniki
m9a.jpg (104.65 KiB) Przejrzano 463 razy
m9.jpg (131.29 KiB) Przejrzano 463 razy
m10c.jpg (72.4 KiB) Przejrzano 463 razy
m10b.jpg (112.99 KiB) Przejrzano 463 razy
m10a.jpg (154.1 KiB) Przejrzano 463 razy
m10d.jpg (129.8 KiB) Przejrzano 463 razy
m10e.jpg (113.34 KiB) Przejrzano 463 razy
m10g.jpg (127.04 KiB) Przejrzano 463 razy
m10f.jpg (125.79 KiB) Przejrzano 463 razy
m10h.jpg (152.96 KiB) Przejrzano 463 razy
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.
Kolejna część ekspozycji to tabor kolejowy oraz oraz infrastruktura kolejowa. Ekspozycję otwiera lokomotywa klasy GWR 4073 Castle Class z 1923 roku. Pozwoliłem sobie zapozować na jej tle co ukazuje jak wielka to "bestia".
Załączniki
m32.jpg (150.76 KiB) Przejrzano 463 razy
m13a.jpg (131.89 KiB) Przejrzano 463 razy
m13b.jpg (119.96 KiB) Przejrzano 463 razy
m13c.jpg (96.93 KiB) Przejrzano 463 razy
m13e.jpg (96.54 KiB) Przejrzano 463 razy
m13h.jpg (145.16 KiB) Przejrzano 463 razy
m13g.jpg (125.96 KiB) Przejrzano 463 razy
m13f.jpg (106.09 KiB) Przejrzano 463 razy
m13i.jpg (126.98 KiB) Przejrzano 463 razy
m13p.jpg (115.41 KiB) Przejrzano 463 razy
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.
Bardzo interesujący jest prezentowany w muzeum, przenośny schron przeciwlotniczy dla personelu obsługującego nastawnie kolejowe. W czasie wojny miał on chronić pracowników nastawni przed odłamkami w czasie bombardowania. Nie wiem na ile był skuteczny w praktyce ale nosi potoczną nazwę trumna co chyba o czymś świadczy.
Załączniki
m26a.jpg (90.44 KiB) Przejrzano 459 razy
m26b.jpg (71.33 KiB) Przejrzano 459 razy
m29a.jpg (115.56 KiB) Przejrzano 459 razy
konny wagon manewrowy.
m29b.jpg (134.45 KiB) Przejrzano 459 razy
m29c.jpg (99.41 KiB) Przejrzano 459 razy
ciągnik trójkołowy Scammell Scarab budowany w latach 1948-1967
m30.jpg (109.55 KiB) Przejrzano 459 razy
m31.jpg (130.84 KiB) Przejrzano 459 razy
wagon restauracyjny z 1934 roku.
b1.jpg (133 KiB) Przejrzano 459 razy
b3.jpg (139.43 KiB) Przejrzano 459 razy
b2.jpg (89.09 KiB) Przejrzano 459 razy
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.