Plan schematyczny posterunku Zygmunt August.
Stan na 1994 rok:
- ZA_1994_small.JPG (121.99 KiB) Przejrzano 14768 razy
Powyższy plan schematyczny przedstawia układ torowy oraz cześć infrastruktury sprzed przebudowy, która miała miejsce w 1996 r.
Tory 4 i 6 służyły zazwyczaj do oblotu składu z kamieniem, który przyjechał z KWK Rozbark z kierunku KAROL MIARKA. Po oblocie składu pociąg udawał się na zwałowisko Barbara.
Przebudowa w 1996 r.(Plan z 1996 r. został już poprawiony - tarcza Tm3 w ogóle nie istniała a semafor "M" pojawił podczas następnej przebudowy około 2003 r).
Rozjazdy nr 1 i nr 2 przesunięto w stronę posterunku odgałęźnego Azoty wyposażając je w napędy elektryczne ze względu na znaczną odległość od nastawni.
Wpłynęło to oczywiście na zmianę lokalizacji semafora A i SzA2N.
Dostawiono semafory H,J,K,L. W tym momencie Zygmunt August stracił miano posterunku na rzecz stacji.
Głowice w semaforach A,D,E,G zmieniono z 3-komorowych na 4-komorowe z racji uzależnienia ich wskazań od semaforów wyjazdowych. Dodano dwie tarcze manewrowe Tm1,Tm2.
W 1995 r. zlikwidowano odgałęzienie do szybu Zygmunt August lecz mimo przebudowy zwrotnicę pozostawiono (nr 8).
Zwrotnica ta była unieruchomiona i nie brała udziału w przebiegach.
Została fizycznie zlikwidowana dopiero podczas kolejnej przebudowy w 2003 r. wraz ze zwrotnicą nr 9 oraz nr 10.
W 2003 r. również zlikwidowano tor nr 2 do posterunku Lompa wraz z semaforem D i tarczą ToD.
Zastąpiono tarczę zaporową SzA2N semaforem 4-komorowym M tworząc w ten sposób dwa szlaki jednotorowe w kierunku Siemianowic.
W 2007 r. zlikwidowano szlak Zygmunt August-Karol Miarka wraz z przynależną infrastrukturą.
W kolejnych latach to już było tylko gorzej......
Więcej planów na
http://www.kolejpiaskowa.pl/search.php? ... user=Jacek