Stacja kolejowa w Skoczowie zostałą otwarta do użytku 1 czerwca 1888. Znajdowała się przy linii kolejowej z Kojetina przez Frydek i Cieszyn, do Bielska. Była to Kolej Miast Śląskich i Galicyjskich (w ramach C.K. Uprzywilejowanej Kolei Północnej Cesarza Ferdynanda). Budynek dworca był projektem "typowym" - podobnie jak na Galicyjskiej Kolei Transwersalnej, projekty budowlane były wysoce ustandaryzowane. Autorem tego dworca był architekt Anton Dachler.
W maju 1927 roku otwarto linię kolejową z Chybia, która włącza się w linię kolejową Bielsko-Biała - Cieszyn, za mostem kolejowym na Wiśle. Wtedy też zmodernizowano stację, dobudowano tory ładunkowe i rampę. Wcześniej istniały już wieża wodna i żuraw do wodowania parowozów. Wieża została zniszczona w trakcie II wojny światowej, a potem odbudowana wg kolejnego z "projektów typowych". Jej zdjęcia i opis znajdziecie w Skoczów - kolejowa wieża ciśnień.
Od 2019 roku trwa przebudowa linii kolejowych 157,190,191 i łącznicy Bronów - Bieniowiec. W jej ramach wszystkie stacje na odcinku Chybie/Bronów - Wisła Uzdrowisko/Cieszyn zostaną zmodernizowane. Obecnie otwarte dla ruchu w nowym układzie są już stacje w Skoczowie i Pierścu. W Skoczowie, na południe od budynku dworcowego, wybudowany został dość "klockowaty" budynek Lokalnego Centrum Sterowania, który docelowo ma sterować wszystkimi stacjami na przebudowywanym odcinku. Dawne nastawnie zostały wyłączone z użytkowania.