Oddano ją do użytku wraz z budynkiem dworca kolejowego w roku 1895.
Dworzec to niewielka, ale bardzo zgrabna budowla, kryta dwuspadowym dachem, z mieszkaniami dla pracowników umiejscowionymi na piętrze i kasami, przechowalnią bagażu oraz poczekalnią (i najpewniej niewielkim barem) na parterze.
Do budynku przylegał od południa magazyn kolejowy z rampą, zachowany do dziś.
Stację zamknięto ostatecznie w roku 2000, a torowisko rozebrano. Dworzec pełni wyłącznie funkcje mieszalne (dobrze, że chociaż takie).
Niestety, w roku 2015 wyburzono sąsiadującą z budynkiem dworca kolejowego lokomotywownię.
Obecnie trwa modernizacja dawnego torowiska, a na moich zdjęciach (kwiecień 2023) jest ono mocno rozgrzebane.
Pociągi do Karpacza powrócą po 23 latach. Rewitalizacja linii kolejowej nr 340 na ostatniej prostej
Na przywrócenie połączenia kolejowego z Jeleniej Góry do Karpacza z niecierpliwością czekają mieszkańcy Jeleniej Góry i turyści. Od 23 lat linia ta jest nieczynna, a do kurortu pod Śnieżką można się dostać tylko samochodem. To ma się zmienić. Samorząd województwa dolnośląskiego, który przejął tę trasę i rozpoczął jej rewitalizację, obiecuje, że pociągi pojadą nią już w grudniu 2023 roku.
Źródło