Kowary - most kolejowy
: środa 02 lut 2022, 14:05
W Kowarach (Schmiedeberg) w powiecie karkonoskim, nad ulicą Wiejską oraz potokiem Jedlicą, zachował się nieużytkowany, kamienny most kolejowy.
Został zbudowany z granitowych bloków w latach 1903-1905 według projektu silnie nawiązującego do znacznie wyższego i dłuższego mostu w Lewinie Kłodzkim. Posiada cztery przęsła i jest wysoki na 13 metrów.
Prowadziła nim jednotorowa, górska linia kolejowa nr 308, biegnąca z Jeleniej Góry do Kamiennej Góry.
Niestety, linia ta została zamknięta dla ruchu pasażerskiego w roku 1986. Do roku 2000 użytkowały ją pociągi towarowe, dojeżdżające do Ogorzelca.
Obecnie torowisko jest w większości rozebrane.
Na moście zachowały się przedwojenne barierki oraz metalowe podkłady kolejowe z sygnaturą: "Union 1927".
Zdjęcia wykonałam w październiku 2020 roku.
Został zbudowany z granitowych bloków w latach 1903-1905 według projektu silnie nawiązującego do znacznie wyższego i dłuższego mostu w Lewinie Kłodzkim. Posiada cztery przęsła i jest wysoki na 13 metrów.
Prowadziła nim jednotorowa, górska linia kolejowa nr 308, biegnąca z Jeleniej Góry do Kamiennej Góry.
Niestety, linia ta została zamknięta dla ruchu pasażerskiego w roku 1986. Do roku 2000 użytkowały ją pociągi towarowe, dojeżdżające do Ogorzelca.
Obecnie torowisko jest w większości rozebrane.
Na moście zachowały się przedwojenne barierki oraz metalowe podkłady kolejowe z sygnaturą: "Union 1927".
Zdjęcia wykonałam w październiku 2020 roku.