Linia kolejowa Preszów – Kapušany – Strážke prostopadle przecina południowe stoki wielkiego łuku karpackiego, który zamyka równinę wschodnio-słowacką. Jest zatem rzeczą naturalną, że budowa 62-kilometrowego toru z Preszowa do Strážské wymagała dużych umiejętności konstrukcyjnych. Oprócz dwóch tuneli prace budowlane na linii Kapušany – Strážske obejmowały także budowę 10 stalowych konstrukcji mostowych o łącznie 33 przęsłach . Linię oddano do ruchu we wrześniu 1943 roku, i posłużyła ona 1,5 roku do momentu jak działania wojenne zdewastowały ją zupełnie , bowiem zniszczono wszystkie wiadukty.
Wiadukt Hanušovsky to jeden z piękniejszych wiaduktów na Słowacji . Ma 390 metrów długości i biegnie po łuku o promieniu 350 metrów. Wysokość toru nad doliną sięga 40 metrów, ma 9 przęseł opartych na filarach , najwyższy filar ma 28 metrów. Zdjęcia robiłem w maju 2023 roku.