Liczy sobie niemal 40 kilometrów długości i przebiega w kierunku północ - południe.
Niestety, obecnie jest to linia nieczynna.
Ruch pociągów pasażerskich wstrzymano na niej w 1995 roku, a ruch pociągów towarowych zawieszono w czerwcu 2001 roku.
Jednakże sytuacja ostatnimi czasy mocno się zmieniła. I to na dobre! Kto wie, czy niebawem nie będę miała kursującego spod domu bezpośredniego pociągu do Wrocławia!
13 października 2021 roku ogłoszono przetarg na przygotowanie placu budowy na odcinku Łagiewniki Dzierżoniowskie – Piława Górna (17,345 km) pod rewitalizację linii polegającej na oczyszczeniu z roślinności oraz starego torowiska, a 9 grudnia 2022 roku ogłoszono przetarg na wykonanie prac rewitalizacyjnych dla tego odcinka. Prace mają zakończyć się do końca maja 2024 roku. Do likwidacji przeznaczono dawny przystanek w Przystroniu Śląskim, natomiast w Niemczy na 30,8-30,9 km linii ma powstać nowy przystanek osobowy o nazwie Niemcza Miasto. Pociągi mają kursować z prędkością 80 km/h.
Do maja 2024 roku chłopaki na bank nie zdążą, ale prace na dawnym torowisku wyglądają bardzo ciekawie.
I pomyśleć, że jeszcze tak niedawno do głowy by mi nie przyszło, że te stare tory mogą dostać nowe życie!
Na zdjęciach odcinek kolejowy między Piławą Górną - Kopanicą (Haunold), a Ligotą Małą (Klein Ellguth).
Kopanica: