Rugby (Anglia) - pozostałości linii Midland Counties Railway

Moderatorzy: Dawid_FSO, Jarek

Posty: 7213
Rejestracja: poniedziałek 22 lip 2019, 10:17
Lokalizacja: Stratford - upon - Avon - Anglia

Rugby (Anglia) - pozostałości linii Midland Counties Railway

Postautor: piotrwilczek » wtorek 12 mar 2024, 18:52

Midland Counties' Railway ( MCR ) była spółką kolejową która istniała w latach 1839-1844, łącząc Nottingham , Leicester i Derby z Rugby , a stamtąd poprzez kolej londyńską i Birmingham do Londynu . System MCR połączony z koleją North Midland oraz koleją Birmingham i Derby Junction w Derby.
Część linii MCR między Nottingham, Derby i Leicester jest nadal w użyciu jako część Midland Main Line , część trasy z Leicester do Rugby została jednak zamknięta w latach sześćdziesiątych XX wieku. Najbardziej okazałą pozostałością dawnej linii kolejowej jest ceglany wiadukt z 1839 roku.Wiadukt dwutorowy został zbudowany w celu przecięcia doliny rzeki Avon przez Charlesa Blackera Vignolesa jako część kolei Midland Counties Railway (MCR) i otwarty w 1840 r. Stanowił część linii MCR z Derby i Nottingham do Rugby przez Leicester . Wiadukt ma około 210 metrów długości i składa się z jedenastu eliptycznych łuków o wysokości 18 metrów i szerokości 15 metrów.
Załączniki
v1.jpg
v1.jpg (112.8 KiB) Przejrzano 324 razy
v3.jpg
historyczne zdjęcie wiaduktu.
v3.jpg (123.7 KiB) Przejrzano 324 razy
v4.jpg
v4.jpg (111.64 KiB) Przejrzano 324 razy
v5.jpg
v5.jpg (103.18 KiB) Przejrzano 324 razy
v6.jpg
v6.jpg (96.44 KiB) Przejrzano 324 razy
v13.jpg
v13.jpg (128.13 KiB) Przejrzano 324 razy
v14.jpg
v14.jpg (148.46 KiB) Przejrzano 324 razy
v9.jpg
v9.jpg (142.24 KiB) Przejrzano 324 razy
v10.jpg
v10.jpg (151.45 KiB) Przejrzano 324 razy
v11.jpg
v11.jpg (144.44 KiB) Przejrzano 324 razy
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.

Posty: 7213
Rejestracja: poniedziałek 22 lip 2019, 10:17
Lokalizacja: Stratford - upon - Avon - Anglia

Re: Rugby (Anglia) - pozostałości linii Midland Counties Railway

Postautor: piotrwilczek » wtorek 12 mar 2024, 18:57

Wiadukt jest zbudowany z czerwonej cegły , z okładziną z niebieskich cegieł Staffordshire, pokrywającą całą konstrukcję, z wyjątkiem impostów na szczytach filarów i wąskiego gzymsu . Była to jedna z pierwszych dużych konstrukcji, w której tak szeroko wykorzystano niebieską cegłę inżynieryjną. Jest to jeden z najstarszych nieczynnych wiaduktów kolejowych w Wielkiej Brytanii. Główna linia nad wiaduktem została zamknięta w styczniu 1962 r., ale pociągi korzystały z niej do maja 1965 r., a obecnie poprowadzono wiaduktem ścieżkę rowerową. Kilkaset metrów za wiaduktem znajdują się pozostałości innego wiaduktu z którego zachowały się jedynie przyczółki.
Załączniki
v8.jpg
v8.jpg (120.08 KiB) Przejrzano 323 razy
v2.jpg
v2.jpg (181.29 KiB) Przejrzano 323 razy
v7.jpg
v7.jpg (200.23 KiB) Przejrzano 323 razy
v15.jpg
v15.jpg (210.26 KiB) Przejrzano 323 razy
m1.jpg
m1.jpg (141.04 KiB) Przejrzano 323 razy
m2.jpg
m2.jpg (172.89 KiB) Przejrzano 323 razy
m3.jpg
m3.jpg (185.89 KiB) Przejrzano 323 razy
m4.jpg
m4.jpg (152.27 KiB) Przejrzano 323 razy
m5.jpg
m5.jpg (183.57 KiB) Przejrzano 323 razy
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.


phpbb 3.1 styles demo

Wróć do „Relikty nieistniejących linii kolejowych”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości