Linia kolejowa pomiędzy Barnt Green i Ashchurch powstała w latach 1859 - 1868 w celu skomunikowania takich ośrodków miejskich jak Redditch, Evesham i Alcester z głównymi liniami kolejowymi z Birmingham do Gloucester.Linia kolejowa Midland Railway została zamknięta w latach 60-tych ubiegłego wieku Cała linia dzieliła się na dwa odcinki; jednotorowy, Redditch- Evesham oraz dwutorowy, Evesham - Ashchurch.Punktem wspólnym dla tych odcinków była stacja kolejowa w Evesham na której stacja kolei Midland sąsiadowała ze stacją kolei GWR dosłownie o kilkadziesiąt metrów.
Załączniki
kl2.jpg (60.88 KiB) Przejrzano 685 razy
kl1.jpg (118.17 KiB) Przejrzano 685 razy
sąsiadujące ze sobą stacje kolei Midland i GWR na mapie z 1904 roku.
st1a.jpg (167.1 KiB) Przejrzano 685 razy
st3b.jpg (118.56 KiB) Przejrzano 685 razy
st3.jpg (112.05 KiB) Przejrzano 685 razy
stacja Midland na starych fotografiach
st2.jpg (89.16 KiB) Przejrzano 685 razy
dawny budynek stacyjny obecnie.
st4a.jpg (96.1 KiB) Przejrzano 685 razy
st4.jpg (106 KiB) Przejrzano 685 razy
st5.jpg (186.39 KiB) Przejrzano 685 razy
Ostatnio zmieniony niedziela 21 sty 2024, 09:56 przez piotrwilczek, łącznie zmieniany 2 razy.
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.
Ze stacji Evesham tory obydwu kolei wychodziły równolegle by tuż za stacją przeciąć swój bieg. Midland kierowała się na północ , a GWR na wschód. Obie linie przechodziły pod główną drogą wylotową z miasta pod wiaduktami drogowymi z których jeden (kolej GWR ) jest nadal czynny , a przejazd pod drugim został zamknięty wraz likwidacją linii Midland. Torowisko linii Midland za stacją kolejową zostało poprowadzone wysokim nasypem oraz nieistniejącym już wiaduktem nad torowiskiem linii GWR.
Załączniki
na starej mapie widoczne jest skrzyżowanie linii kolejowych oraz obydwa wiadukty.
st1.jpg (159.66 KiB) Przejrzano 684 razy
stary, czynny wiadukt GWR
md1.jpg (130.44 KiB) Przejrzano 684 razy
md2.jpg (153.68 KiB) Przejrzano 684 razy
zamknięty wiadukt linii Midland
stm2.jpg (147.18 KiB) Przejrzano 684 razy
stm3.jpg (147.83 KiB) Przejrzano 684 razy
parapet starego wiaduktu od strony drogi.
stm1.jpg (134.62 KiB) Przejrzano 684 razy
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.
Najbardziej okazałym reliktem po drugim odcinku linii kolejowej wychodzącym ze stacji Evesham w kierunku Ashchurch są pozostałości dawnego mostu kolejowego nad rzeką Avon. Most został rozebrany ale zachowały się jego przyczółki na obu brzegach rzeki.
Załączniki
most kolejowy na starej fotografii.
m1a.jpg (89.03 KiB) Przejrzano 683 razy
m1.jpg (149.33 KiB) Przejrzano 683 razy
m2.jpg (177.75 KiB) Przejrzano 683 razy
m3.jpg (190.37 KiB) Przejrzano 683 razy
m5.jpg (210.47 KiB) Przejrzano 683 razy
m6.jpg (155.57 KiB) Przejrzano 683 razy
m7.jpg (258.15 KiB) Przejrzano 683 razy
m8.jpg (132.02 KiB) Przejrzano 683 razy
przyczółek na drugim brzegu.
m4.jpg (122.44 KiB) Przejrzano 683 razy
m10.jpg (238.71 KiB) Przejrzano 683 razy
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.
Po drugiej stronie rzeki dawne torowisko przebudowano na drogę dojazdową do znajdującej się nad rzeką oczyszczalni ścieków. Jedynym zachowanym obiektem kolejowym jest dawne przejście pod torowiskiem, służące obecnie jako przepust wodny.
Załączniki
m11.jpg (140.37 KiB) Przejrzano 683 razy
m12.jpg (162.44 KiB) Przejrzano 683 razy
m13.jpg (182.84 KiB) Przejrzano 683 razy
m15.jpg (191.47 KiB) Przejrzano 683 razy
m14.jpg (212.9 KiB) Przejrzano 683 razy
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.
W Harvington pozostałością linii Midland jest zachowany budynek dawnego dworca. Obecnie jest to obiekt mieszkalny w rękach prywatnych ale widać zachowane krańce peronu przed domem. W oddali widać opuszczony wagon stojący na resztce torowiska. Dalej na północ trasy kolejowej znajdował się węzeł kolejowy Broom. Tam krzyżował się szlak prowadzący ze Stratford - upon - Avon. Na szerokim płaskim terenie ulokowano rozjazdy kolejowe obsługiwane przez cztery nastawnie, bocznice kolejowe i obrotnicę.
Załączniki
harv2.jpg (92.32 KiB) Przejrzano 671 razy
harv1.jpg (101.55 KiB) Przejrzano 671 razy
węzeł Broom na mapie z 1942
bj2.jpg (80.73 KiB) Przejrzano 671 razy
plan węzła z zaznaczonymi nastawniami.
bj1a.jpg (59.81 KiB) Przejrzano 671 razy
fragment mapy z 1904 roku z widoczna obrotnicą i bocznicami.
bj3c.jpg (56.86 KiB) Przejrzano 671 razy
dawna linia kolejowa obecnie.
bj3.jpg (193.79 KiB) Przejrzano 671 razy
bj3a.jpg (193.82 KiB) Przejrzano 671 razy
bj6.jpg (161.56 KiB) Przejrzano 671 razy
widoczny nasyp rozgałęzienia do Stratford.
bj4.jpg (123.49 KiB) Przejrzano 671 razy
bj5.jpg (105.29 KiB) Przejrzano 671 razy
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.
Na terenie węzła zachował się budynek jednej z nastawni. Budynek nastawni posiadał betonowy dach który miał zabezpieczać go przed skutkami trafienia bombą lotniczą o masie ładunku 1kg !!!!
Załączniki
bj1.jpg (99.89 KiB) Przejrzano 671 razy
bj7.jpg (189.67 KiB) Przejrzano 671 razy
bj9.jpg (123.98 KiB) Przejrzano 671 razy
bj8.jpg (152.44 KiB) Przejrzano 671 razy
bj10.jpg (212.64 KiB) Przejrzano 671 razy
bj12.jpg (103.45 KiB) Przejrzano 671 razy
bj11.jpg (133.58 KiB) Przejrzano 671 razy
pozostałości ramp kolejowych.
bj13.jpg (224.6 KiB) Przejrzano 671 razy
bj14.jpg (229.21 KiB) Przejrzano 671 razy
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.
Linia kolejowa wychodząc z Evesham w stronę Broom ciągnie się wzdłuż rzeki Avon i na tym odcinku zachowało się kilka reliktów dawnej linii. Pierwszym z nich jest budynek "kłodarzy", czyli robotników zajmujących się utrzymaniem technicznym linii. Budynek ten był przeznaczony na narzędzia, smary itp.
Załączniki
k1.jpg (213.8 KiB) Przejrzano 609 razy
k2.jpg (199 KiB) Przejrzano 609 razy
k3.jpg (195.33 KiB) Przejrzano 609 razy
k5.jpg (271.5 KiB) Przejrzano 609 razy
k4.jpg (286.32 KiB) Przejrzano 609 razy
nasyp kolejowy widoczny z prawej.
k6.jpg (209.57 KiB) Przejrzano 609 razy
bt1.jpg (268.43 KiB) Przejrzano 609 razy
budka "kłodarzy" na nasypie widoczna od strony rzeki.
bt3.jpg (256.89 KiB) Przejrzano 609 razy
bt2.jpg (242.67 KiB) Przejrzano 609 razy
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.
Na tym odcinku zachowały się także dwa mostki kolejowe nad przejściami w kierunku rzeki. Pierwszy z nich jest niestety tak zarośnięty ,że widoczne są jedynie parapety. Drugi , bardziej okazały służy obecnie jako przejście na trasie turystycznej oraz przepust wodny. Można także wypatrzeć nieliczne pozostałości dawnej infrastruktury jak np. pozostałości słupów, podkłady kolejowe służące obecnie jako części ogrodzenia, kamienne resztki platform itp.
Załączniki
pierwszy z mostków.
m2a.jpg (281.99 KiB) Przejrzano 609 razy
m2b.jpg (248.87 KiB) Przejrzano 609 razy
drugi mostek.
m1a.jpg (219.04 KiB) Przejrzano 609 razy
m1b.jpg (219.57 KiB) Przejrzano 609 razy
m1c.jpg (229.28 KiB) Przejrzano 609 razy
sl1.jpg (282.52 KiB) Przejrzano 609 razy
sl2.jpg (277.93 KiB) Przejrzano 609 razy
sl3.jpg (295.27 KiB) Przejrzano 609 razy
sl4.jpg (261.89 KiB) Przejrzano 609 razy
miejsce dawnej nastawni.
k7.jpg (197.75 KiB) Przejrzano 609 razy
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.
Na odgałęzieniu linii Midland od węzła Broom w kierunku Stratford - upon - Avon zachował się jedynie wiadukt drogowy nad dawnym torowiskiem. Znajduje się on na granicy wioski Broom i miasteczka Bidford - on - Avon i pozostaje nadal w użyciu.
Załączniki
m3b.jpg (250.58 KiB) Przejrzano 608 razy
m3a.jpg (250.37 KiB) Przejrzano 608 razy
m3d.jpg (244.92 KiB) Przejrzano 608 razy
m3c.jpg (250.93 KiB) Przejrzano 608 razy
m3f.jpg (234.96 KiB) Przejrzano 608 razy
m3e.jpg (244.57 KiB) Przejrzano 608 razy
m3g.jpg (250.93 KiB) Przejrzano 608 razy
m3i.jpg (199.49 KiB) Przejrzano 608 razy
m3h.jpg (246.74 KiB) Przejrzano 608 razy
m3j.jpg (228.85 KiB) Przejrzano 608 razy
Wszystko co piękne jest przemija , wszystko co piękne jest zostaje.